Wednesday, August 5, 2015

Rashad Khalifa tu Rasul Allah seperti yang dijanjikan Allah dalam Quran dan Bible?

Apakah Rashad Khalifa tu Rasul Allah seperti yang dijanjikan, dan disebut dalam (2:252),(3:81), (4:42), (4:61), (5:19), dan (34:28)?

Dan Sembilan belas (19) adalah angka mukjizat didalam Quran, yang mana telah diturunkan kepada Rashad Khalifah pada tahun 1974.

-------------------------------------

Ini adalah revelasi revelasi dari Allah. Kami bacakan melaluimu, dengan kebenaran kerana kau adalah satu diantara para rasul. (2:252)

Bukti dari Kod 19,
Dengan dicampurkan nombor ayat ini (252), dan dicampurkan dengan nilai gematrikal bagi "Rashad" (505), dan dicampurkan dengan nilai gematrikal bagi "Khalifah" (725) kita akan dapat 252+505+725 = 1482, ataupun 19x78.

-------------------------------------

Allah telah mengambil perjanjian dengan para nabi, dengan mengatakan, "Aku akan memberikan kepada kamu kitab dengan hikmah (kebijaksanaan). Sesudah itu, seorang rasul akan datang untuk mengesahkan kesemuanya kitab yang ada. Kamu mesti percaya kepadanya dan sokonglah dia." Dia berkata, "Adakah kamu setuju dengannya, dan berikrar untuk memenuhi perjanjian ini?" Mereka berkata, "Kami setuju." Dia berkata, "Kamu sekarang telah menjadi para saksi, dan Aku juga bersaksi bersama sama kamu sekelian." (3:81)

Bukti dari Kod 19,
Campurkan nilai gematrikal "Rashad" (505), dicampurkan dengan nilai gematrikal "Khalifah" (725), dicampurkan dengan nombor ayat (81) akan beroleh 1311, ataupun 19x69.

Sesiapa yang mengingkari (ramalan Quran) ini adalah yang zalim. (3:82)

Mengapa mesti Allah membimbing orang orang yang ingkar sesudah percaya dan setelah menyaksikan kebenaran rasulnya dan sesudah bukti yang kuat diberikan kepada mereka? Sesungguhnya Allah tidak akan membimbing orang orang yang zalim. (3:86)

-------------------------------------

Pada hari itu, sesiapa yang ingkar dan tidak ta'at kepada rasul mereka, akan menginginkan supaya mereka disama ratakan dengan tanah; tidak ada suatu perkataan pun yang mereka boleh sembunyikan dari Allah. (4:42)

Bukti dari Kod 19,
Dengan mencampurkan nilai gematrikal "Rashad" (505), dicampurkan dengan nilai gematrikal "Khalifah" (725), dicampurkan dengan nombor surah dan ayat (442), kita akan mendapatkan jumlah 505+725+442=1672, ataupun 19x88.

-------------------------------------

Apabila dikatakan kepada mereka, "Datanglah kepada apa yang diberikan oleh Allah, dan kepada rasulNya," kamu akan melihat orang orang hypokrit itu langsung mengelakkan diri diri mereka daripada kamu. (4:61)

Bukti dari Kod 19,
Dengan mencampurkan nilai gematrikal "Rashad" (505), dicampurkan dengan nilai gematrikal "Khalifah" (725), dicampurkan dengan nombor surah dan ayat (461), kita akan mendapatkan jumlah 505+725+461=1691, ataupun 19x89.

-------------------------------------

Wahai pengikut kitab, rasul kami telah datang kepada kamu untuk menerangkan sesuatu perkara kepada kamu, selepas waktu yang lama tidak didatangi oleh rasul rasul, supaya tidak kamu mengatakan kelak, "Kami tidak menerima sebarang dari orang yang dapat mengajarkan kami atau memberikan kami amaran." Orang yang mengajarkan dan juga pemberikan amaran telah datang kepada kamu. Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa. (5:19)

Bukti dari Kod 19,
Dengan mencampurkan nilai gematrikal "Rashad" (505), dicampurkan dengan nilai gematrikal "Khalifah" (725), dicampurkan dengan nombor surah (5), dan dicampur juga dengan ayat nombor (19), kita akan mendapatkan jumlah 505+725+5+19=1254, ataupun 19x66.

-------------------------------------

Kami telah menghantar kau (wahai Rashad) kepada semua manusia, pembawa berita berita baik, begitu juga sebagai pemberi amaran, tetapi kebanyakan manusia tidak ketahui. (34:28)

Bukti dari Kod 19,
Dengan mencampurkan nilai gematrikal "Rashad" (505), dicampurkan dengan nilai gematrikal "Khalifah" (725), dicampurkan dengan nombor surah (34), dan dicampur juga dengan ayat nombor (28), kita akan mendapatkan jumlah 505+725+34+28=1292, ataupun 19x68.

-------------------------------------

 Bahwasanya Aku menyuruhkan utusan-Ku, yang menyediakan jalan di hadapan hadirat-Ku, dan dengan segera akan datang kepada kaabahnya Tuhan, yang kamu cahari, dan Malaekat perjanjian, yang kamu rindukan itu, bahwasanya Ia datang, demikianlah firman Tuhan serwa sekalian alam! (Malachi 3:1)

Tetapi siapa gerangan akan menderita hari kedatangan-Nya? Dan siapa tahan berdiri, apabila kelihatanlah Ia? Karena Iapun seperti api pandai emas dan seperti sabun benara! (Malachi 3:2)

Ia datang untuk menghakimi, seperti orang yang membersihkan dan memurnikan perak. Seperti seorang tukang logam memurnikan emas dan perak, begitulah utusan TUHAN akan memurnikan para imam supaya mereka mempersembahkan kurban-kurban dengan cara yang dikehendaki TUHAN. (Malachi 3:3)

Lukas 17:22-37

Dan Ia berkata kepada murid-murid-Nya: "Akan datang waktunya kamu ingin melihat satu dari pada hari-hari Anak Manusia itu dan kamu tidak akan melihatnya. Dan orang akan berkata kepadamu: Lihat, ia ada di sana; lihat, ia ada di sini! Jangan kamu pergi ke situ, jangan kamu ikut. Sebab sama seperti kilat memancar dari ujung langit yang satu ke ujung langit yang lain, demikian pulalah kelak halnya Anak Manusia pada hari kedatangan-Nya. Tetapi Ia harus menanggung banyak   penderitaan dahulu dan ditolak oleh angkatan ini. Dan sama seperti terjadi pada zaman Nuh ,   demikian pulalah halnya kelak pada hari-hari Anak Manusia: mereka makan dan minum, mereka kawin dan dikawinkan, sampai kepada hari Nuh masuk ke dalam bahtera, lalu datanglah air bah dan membinasakan mereka semua. Demikian juga seperti yang terjadi di zaman Lot:  mereka makan dan minum, mereka membeli dan menjual, mereka menanam dan membangun. Tetapi pada hari Lot pergi keluar dari Sodom turunlah hujan api dan hujan belerang dari langit dan membinasakan mereka semua. Demikianlah halnya kelak pada hari, di mana Anak Manusia menyatakan  diri-Nya. Barangsiapa pada hari itu  sedang di peranginan di atas rumah dan barang-barangnya ada di dalam rumah, janganlah ia turun untuk mengambilnya, dan demikian juga orang yang sedang di ladang, janganlah ia kembali. Ingatlah akan isteri Lot ! Barangsiapa berusaha memelihara nyawanya, ia akan kehilangan nyawanya, dan barangsiapa kehilangan nyawanya, ia akan menyelamatkannya. Aku berkata kepadamu: Pada malam itu ada dua orang di atas satu tempat tidur, yang seorang akan dibawa dan yang lain akan ditinggalkan. Ada dua orang perempuan bersama-sama mengilang, yang seorang akan dibawa dan yang lain akan ditinggalkan." (Kalau ada dua orang di ladang, yang seorang akan dibawa dan yang lain akan ditinggalkan.) Kata mereka kepada Yesus: "Di mana, Tuhan?" Kata-Nya kepada mereka: "Di mana ada mayat, di situ berkerumun burung nasar ."

Wallahualam.



No comments: